Skip to content

Alles draait om (zelf)vertrouwen

Vertrouwen is de basis voor alles in je bedrijf. Dit geldt zowel voor jou als ondernemer, als voor je (potentiële) klant.

Jij hebt een basisvertrouwen in jezelf nodig om een bedrijf te starten, om jezelf als bedrijf op de kaart te zetten, om nieuwe dingen te gaan doen en je grenzen te verleggen.

  • 
Hoe bedrevener je wordt in het uitoefenen van je vak, hoe meer zelfvertrouwen je ontwikkelt en hoe meer je jezelf als goede coach, therapeut, fotograaf of … durft neer te zetten.

?
  • Hoe meer vertrouwen jij in je ondernemersskills hebt, hoe gemakkelijker het runnen van je bedrijf en het krijgen van klanten zal gaan.
?
  • Hoe meer je in jezelf gelooft en verlangt naar wat mogelijk is, hoe meer moed je krijgt en hoe beter je alle beren op de weg kunt verslaan.

Meestal start je niet met een berg zelfvertrouwen, zowel niet in jezelf als professional als in jezelf als ondernemer. Je mist eenvoudigweg nog kennis, ervaring en skills. Eis dus ook niet van jezelf dat je op elk moment al heel veel vertrouwen moet hebben. En pas op dat je je niet gaat vergelijken met mensen die al verder zijn dan jij.
Gaandeweg, als je niet opgeeft, je open staat om te (blijven) leren en doet wat nodig is, zul je groeien en steeds beter worden.

Je klanten hebben een basisvertrouwen in jou nodig om contact met je op te nemen en door jou geholpen te willen worden.


  • Hoe meer mensen van jou zien en kunnen ‘proeven’, hoe meer ze een ‘klik’ met jou kunnen voelen.
  • Hoe beter jij verbinding met je ideale klant maakt, hoe meer vertrouwen hij/zij heeft dat jij de persoon bent om heen te gaan.
  • Hoe meer klanten ervaren dat jij hun vertrouwen waard bent, hoe meer ze over jou aan anderen zullen vertellen.

Kruip telkens weer in de huid van je klant. Laat jezelf zien op zo’n manier dat (potentiële) klanten vertrouwen in je kunnen krijgen. Vraag aan klanten wat ze nodig hebben en hoe ze jouw aanbod en dienstverlening vinden. Vraag waar ze tegenaan lopen en waar ze het liefste mee geholpen willen worden en hoe.
Hoe blijer ze met je zijn, hoe sneller ze aan je denken als ze iets nodig hebben en hoe meer ze een ambassadeur voor je willen zijn.

Heb jij als professional en ondernemer genoeg zelfvertrouwen? En ben je je ervan bewust dat je invloed hebt op de hoeveelheid vertrouwen die (potentiële) klanten in jou hebben?

Neem gerust contact met me op wanneer je graag wilt werken aan (meer) vertrouwen in jezelf of wilt ontdekken hoe je in jouw situatie (beter) kunt aansluiten bij je klant.

Gepubliceerd in ,

Laat een reactie achter





Missy-2

Mis nooit meer een blog

Ontvang gratis de Happely Update met blogs, tips, nieuws en aanbiedingen direct in je mailbox.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gratis downloads

Scroll To Top